Popiežiaus Leono XIII egzorcizmo malda

Šventasis Mykolai Arkangele, gink mus kovoje! Būk mūsų gynėjas prieš velnio klastas ir spendžiamus žabangus. Tegul Dievas jį sudrausmina, nusižeminę meldžiame. O tu, dangaus kariuomenės vade, Dievo galybe nublokšk į pragarą šėtoną ir kitas piktąsias dvasias, kurios klaidžioja po pasaulį, ieškodamos sielų pražudyti. Amen.


Popiežiaus Leono XIII sukurta Šv. Mykolo Arkangelo malda yra viena iš žymiausių egzorcizmo maldų katalikų Bažnyčioje. Ši malda turi gilias šaknis kovos tarp gėrio ir blogio tradicijoje, ypač remiantis krikščionių tikėjimu, kad šv. Mykolas Arkangelas yra dangaus kariuomenės vadas, kuris vadovauja Dievo jėgoms kovoje prieš šėtoną ir jo demonus. Malda kviečia į dvasinį budrumą ir Dievo apsaugą nuo blogio jėgų.

Leonas XIII sukūrė šią maldą 1886 m., įkvėptas asmeninio dvasinio regėjimo. Pasakojama, kad jis patyrė mistinę viziją, kurioje pamatė velnią, kuris norėjo sunaikinti Bažnyčią. Po šios vizijos, popiežius suprato, kad būtina stipriau kovoti su blogio jėgomis. Taigi, jis parašė maldą, kuria kviečiama Dievo pagalba, o ypač prašoma šv. Mykolo Arkangelo globos ir apsaugos. Iš pradžių ši malda buvo skaitoma po kiekvienos Mišių pabaigos, kaip apsauga nuo piktųjų dvasių.

Šv. Mykolas Arkangelas yra viena svarbiausių figūrų krikščionių angelologijoje. Jis minimas Šventajame Rašte kaip Dievo kariuomenės vadas, kuris vadovavo dangiškiesiems angelams kovoje prieš šėtoną ir jo pasekėjus. Apokalipsės knygoje (12,7-9) rašoma: „Ir kilo danguje karas: Mykolas ir jo angelai kovojo su slibinu. Slibinas ir jo angelai kovėsi, bet nieko nepešė, ir nebeliko jiems vietos danguje. Didysis slibinas, senoji gyvatė, vadinama velniu ir šėtonu, klaidinančia visą pasaulį, buvo nublokštas į žemę, ir kartu su juo buvo nublokšti jo angelai.“ Šis biblinis fragmentas puikiai rodo Mykolo, kaip Dievo kario ir gynėjo, vaidmenį.

Leono XIII malda buvo svarbi ne tik kaip asmeninio maldingumo forma, bet ir kaip platesnė Bažnyčios kovos su blogiu dalis. Ji tapo simboliu dvasinės kovos, kurią kiekvienas tikintysis privalo kasdien vykdyti. Nors Vatikano II Susirinkimo metu malda po Mišių nebuvo privalomai skaitoma, daug bažnyčių iki šiol naudoja šią maldą kaip apsaugos priemonę nuo blogio. Be to, malda dažnai naudojama per egzorcizmo apeigas, kai meldžiama Dievo pagalbos kovojant su demoniškomis jėgomis.

Egzorcizmo malda taip pat buvo dažnai minima katalikų egzorcistų praktikoje. Tiek knygose, tiek dokumentuose apie egzorcizmo apeigas, ši malda dažnai laikoma vienu iš svarbiausių ginklų prieš demoniškas atakas. Katalikų egzorcistas Gabrielis Amorthas savo knygose dažnai minėjo Šv. Mykolo Arkangelo maldą kaip veiksmingą priemonę kovai su demoniškais apsėdimais.

Popiežiaus Leono XIII malda rodo gilų tikėjimą, kad blogis egzistuoja ir kad jis aktyviai veikia pasaulyje, tačiau tuo pačiu pabrėžia, kad per tikėjimą ir Dievo pagalbą galima įveikti blogio jėgas. Šv. Mykolas Arkangelas, kuris simbolizuoja jėgą ir ištikimybę Dievui, yra tvirtas tikinčiųjų gynėjas ir globėjas, tad ši malda dažnai naudojama tiek asmeniniam, tiek bendruomeniniam tikėjimo stiprinimui ir apsaugai nuo blogio.

Popiežiaus Leono XIII egzorcizmo malda, skirta Šv. Mykolui Arkangelui, nėra vien paprasta malda – ji atspindi gilią Bažnyčios teologiją apie dvasinę kovą ir žmogaus silpnumą prieš galingas demoniškas jėgas. Ši malda, parašyta 1886 metais, yra ne tik apeiginis tekstas, bet ir gilus teologinis pareiškimas apie Bažnyčios vaidmenį ginant žmones nuo dvasinio blogio. Ji remiasi Biblijos aprašymais apie Šv. Mykolo kovą su šėtonu (Apreiškimo 12, 7-9), pabrėždama arkangelo galią ir tarpininkavimą tarp Dievo ir žmonių.Maldos tekstas yra kupinas simbolinės kalbos, kurioje šėtonas vaizduojamas kaip "senovės gyvatė", o krikščionys raginami ieškoti prieglobsčio Dievo galybėje. Įdomu, kad malda buvo parašyta po to, kai Popiežius Leonas XIII patyrė, kaip jis pats manė, demonišką ataką. Nors nėra istorinių įrodymų, patvirtinančių šį įvykį, jis tapo plačiai paplitusia legenda, sustiprinančia maldos svarbą. Ši malda nėra vien egzorcizmo ritualo dalis, bet ir asmeninio pamaldumo elementas, padedantis krikščionims sustiprinti savo tikėjimą ir atsispirti blogio jėgoms. Kaip rašė Šv. Paulius: "Apsirenkite visa Dievo ginkluote, kad galėtumėte atsilaikyti prieš velnio klastas" (Efeziečiams 6, 11). Popiežiaus Leono XIII egzorcizmo malda tampa galingu įrankiu šioje dvasinėje kovoje, primindama apie Dievo galybę ir žmogaus poreikį Dievo apsaugos. Malda yra ne tik religinis ritualas, bet ir tikėjimo išpažinimas, akcentuojantis mūsų priklausomybę nuo Dievo ir jo angelų pagalbos kovojant su dvasiniu blogiu.