Šis giesmynas yra Leonido Abario kūrinys, skirtas jo religinei muzikai. Jame pateikiama įvairių liturginių giesmių su natomis, kurios apima tiek eilinį, tiek šventinį liturginį laiką.
Giesmyno pratarmėje pateikiamas įžanginis žodis, kurį parašė Ona Abarytė-Liaškovienė. Joje ji apibūdina Leonidą Abarį, savo tėtį, kaip kūrėją, kuris visą gyvenimą kūrė muziką ir ieškojo tinkamų tekstų. Ji atskleidžia, kaip tėtis skyrė daug dėmesio melodijai ir teksto sąveikai, todėl jo kūryba buvo labai vertinama įvairių amžiaus grupių dainininkų ir giedotojų.
Abario kūryba daugiausia susijusi su religine muzika, todėl šis giesmynas yra pirmasis, kuriame surinkta jo kūryba. Nuo 1997 m. iki 2019 m. Leonidas Abaris dirbo Vilniaus jėzuitų gimnazijoje ir vadovavo jaunimo mišriam chorui „Krantas“. Jo kūriniai buvo atliekami įvairiose bažnyčiose Lietuvoje ir užsienyje, ir jie gavo pripažinimą Juozo Naujalio konkursuose.
Giesmynas suskirstytas į tris pagrindines dalis:
- I DALIS: „Viešpaties žingsniai“ – giesmės eiliniam liturginiam laikui
- Šioje dalyje pateikiamos giesmės, skirtos eiliniam liturginiam laikui, įskaitant įvairias maldas ir giesmes, kurios gali būti giedamos kasdienėse mišiose.
- II DALIS: „Garbė teesie“ – giesmės advento, Kalėdų, gavėnios, Velykų liturginiam laikui
- Čia pateikiamos giesmės, skirtos svarbiems liturginiams laikotarpiams, tokiems kaip Adventas, Kalėdos, Gavėnia ir Velykos. Įtrauktos ir giesmės, skirtos šventinėms progoms.
- III DALIS: „Tu solus Sanctus“ – mišių ciklai
- Šioje dalyje surinkti įvairūs mišių ciklai, kuriuos galima atlikti per įvairias šventes ir religinius renginius. Mišios yra skirstomos pagal šventųjų ir kitų svarbių asmenų garbei.
Giesmynas apima:
- 25 giesmes eiliniam liturginiam laikui – įvairios kasdienės giesmės ir maldos.
- 20 giesmių Advento, Kalėdų, Gavėnios ir Velykų liturginiam laikui – giesmės, skirtos svarbiausiems liturginiams sezonams.
- 10 mišių ciklų – mišių kompozicijos, skirtos įvairioms šventėms ir religiniams renginiams.
Giesmyną puošia Leonido Abario žmonos, Ritos Abarienės (Maslauskaitės), karpinys, kuris suteikia vizualinį estetikos aspektą.
Leonidas Abaris ir toliau aktyviai prisidėjo prie religinių chorų ir muzikos, prisitaikydamas prie įvairių atlikėjų poreikių. Jo kūriniai buvo atliekami tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, o jo muzika buvo giriama įvairiuose konkursuose ir vertinama kaip reikšminga religinės muzikos dalis.
Šis giesmynas, surinkęs Leonido Abario kūrybą, yra ne tik muzikos rinkinys, bet ir liudijimas apie gilų tikėjimą ir siekį perteikti dvasinę patirtį per muziką. Ona Abarytė-Liaškovienė savo pratarmėje atskleidžia ne tik tėvo kūrybinį kelią, bet ir jo dvasinį pasaulį, atsidavimą religijai. Giesmės, apimančios visą liturginį ciklą, leidžia patirti Dievo buvimą per skirtingas metų šventes ir kasdienybę, atspindėdamos džiaugsmą ir liūdesį, vilties ir apmąstymų akimirkas. Jų melodijos, kaip pati autorė pabrėžia, yra subtiliai susipynusios su tekstais, tarsi atspindėdamos sakralinės poezijos gilumą. Galime įsivaizduoti, kaip šios giesmės skambėjo bažnyčiose, sujungdamos bendruomenę maldoje ir šlovinime. Prisiminkime psalmininko žodžius: „Giedokite Viešpačiui naują giesmę, nes Jis padarė nuostabius dalykus!“ (Ps 98,1). Abario giesmės, tikėtina, yra būtent tokios – naujos, bet kartu ir amžinos, nes atspindi neblėstančią tikėjimo šviesą. Kiekviena nata, kiekvienas žodis – tai malda, kuri kyla į Dangų. Šis giesmynas – tai vertinga dovana tikintiesiems, leidžianti giliau patirti sakralinės muzikos grožį ir dvasinę jėgą. Jis tampa tarsi tiltu tarp žmogaus širdies ir Dievo, skambant amžinai aktualioms tiesoms. Tikėjimas, išreikštas muzika, yra galinga jėga, galinti pakeisti pasaulį.