Ninivė bus sunaikinta

Ninivė, senovės Asirijos sostinė, yra svarbus simbolis Biblijoje, ypač senajame testamente, kur ji atstovauja didžiuliam ir galingam miestui, kuris, kaip teigiama, turės patirti Dievo bausmę dėl savo nuodėmių. Pirmą kartą apie Ninivės sunaikinimą pranašavo pranašas Jonos knygoje, kai Dievas pasiuntė Joną į šį miestą, kad jis įspėtų jo gyventojus apie artėjančią Dievo bausmę, jeigu jie nesigailės dėl savo nuodėmių.

Jonos knygos 3 skyriuje pasakojama, kaip Jona, Dievo pasiųstas, įspėjo Ninivės gyventojus, kad miestas bus sunaikintas, nes jis yra užpildytas piktu elgesiu ir nuodėmėmis. Tačiau, kai Ninivės gyventojai, įskaitant karalių, atsivertė ir pasninkavo, Dievas gailėjo ir atidėjo sunaikinimą. Tai liudija Dievo gailestingumą ir pasirengimą atleisti tiems, kurie nuoširdžiai atsiverčia ir keičiasi.

„Dievas pamatė jų darbus, kad jie pasitraukė nuo savo pikto kelio; ir Dievas gailėjo ir nesunaikino jų“ (Jon 3,10). Šis įvykis rodo, kad Dievas nėra tik teisingas teismas, bet ir gailestingas, pasiruošęs atleisti, kai žmonės atsiverčia ir pradeda gyventi pagal Jo valią. Tai viena iš esminių temų tiek Senajame, tiek Naujajame Testamente – Dievo teisingumas ir gailestingumas.

Tačiau šis pasakojimas nėra vien apie Ninivės išgelbėjimą. Jis taip pat atskleidžia, kad jeigu miestas būtų atsisakęs nuoširdžiai atsiversti, jis būtų patyręs Dievo bausmę. Ninivės sunaikinimas, aprašytas vėlesnėse knygose, tokiose kaip Nahumo knygoje, simbolizuoja ne tik miesto, bet ir visų piktojo pasaulio sistemų, kurios atsisako Dievo, sunaikinimą.

Nahumas pranašauja Asirijos ir Ninivės sunaikinimą, apibūdindamas, kaip jie bus nugalėti Dievo ranka dėl savo nusikaltimų, įskaitant žiaurumą ir neteisybę. „Štai aš tavęs nesugrįšiu iki nieko, taip pat ir tave sunaikinsiu“ (Nah 3,19). Tokie pranašavimai parodo, kad nors Dievas gali būti gailestingas, bet Jis taip pat yra teisingas ir negali ignoruoti nuodėmės, ypač kai ji tampa įprasta ir neapgailestaujama.

„Ninivė bus sunaikinta“ – ši frazė ir šios biblinės istorijos pabaiga yra ne tik istorinis įvykis, bet ir teologinis pamokymas. Ji primena, kad Dievas mato ir žino viską, kas vyksta pasaulyje, ir kad Jis nesutiks su nuodėme be atgailos. Tai kvietimas žmonėms, tiek individualiai, tiek visuomenėje, nuoširdžiai atsiversti ir gyvenimo savo valią priderinti prie Dievo teisingumo, kad galėtume patirti Jo gailestingumą ir išganymą.

Istorija taip pat įrodo, kad Dievas nenori sunaikinti, bet trokšta atgailos ir nuolankumo, o tik atsivertimas ir pasikeitimas leidžia pasiekti Jo malonę. Ninivės sunaikinimas galėjo būti ne tik fizinis miesto žlugimas, bet ir simbolinė pamoka, parodanti, kaip Dievas veikia tiek per tiesą, tiek per gailestingumą.