1008 Višnus vardai

Višnus – vienas svarbiausių hinduizmo dievų, dažnai vadinamas visatos palaikytoju. Jo vardas sanskrito kalboje reiškia „viską persmelkiantis“, o tai puikiai atskleidžia jo esmę: jis yra visur, viską jungia ir palaiko. Hinduizmo tradicijoje Višnus kartu su Brahma, kūrėju, ir Šiva, naikintoju, sudaro šventąją trejybę – trimurtį. Tačiau Višnus išsiskiria savo vaidmeniu kaip tas, kuris saugo pasaulio tvarką, leidžia gyvybei klestėti ir, kai reikia, įsikūnija įvairiais pavidalais, vadinamais avatarais, tokiais kaip Krišna ar Rama, kad atkurtų pusiausvyrą.

Višnaus garbinimas siekia senovės Indijos vedų laikus, tačiau jis ypač išpopuliarėjo per vaišnavizmo tradiciją, kuri pabrėžia asmeninį atsidavimą šiam dievui. Vaišnavizmas yra viena pagrindinių hinduizmo šakų, paplitusi ne tik Indijoje, bet ir kitose Pietų Azijos šalyse, tokiose kaip Nepalas, Bangladešas ar Šri Lanka. Višnaus šventovės, tokios kaip Tirupati šventykla Pietų Indijoje ar Badarinathas Himalajuose, traukia milijonus piligrimų. Jo kultas taip pat pasiekė Pietryčių Aziją – Indonezijoje, Kambodžoje ir Tailande galima rasti senovinių šventyklų, skirtų Višnui, ypač per jo avatarų garbinimą.

Kodėl Višnus turi net 1008 vardus? Šis skaičius hinduizme laikomas šventu, simbolizuojančiu pilnatvę ir begalybę. Kiekvienas vardas atskleidžia skirtingą Višnaus aspektą – nuo jo kosminės galios iki žmogiškų savybių, tokių kaip gerumas ar grožis. Šie vardai, surinkti tokiuose tekstuose kaip „Višnu Sahasranama“, yra ne tik pagarbos išraiška, bet ir meditacijos įrankis. Tikintieji tiki, kad kartodami šiuos vardus jie priartėja prie dieviškosios Višnaus esmės, valo savo sielą ir stiprina ryšį su visata.

Ne visi tikintieji atsimena šiuos vardus, dauguma vaišnavų žino tik dalį vardų, dažnai tuos, kurie naudojami kasdienėse maldose ar giesmėse. Visų 1008 vardų mokėjimas nėra būtinas – svarbiausia yra intencija ir atsidavimas. Kai kuriose bendruomenėse vardai dainuojami ritualų metu, lydimi muzikos ir šokio, o tai padeda lengviau juos įsiminti. Kiekvienas vardas taip pat turi savo istoriją, dažnai siejamą su mitologinėmis Višnaus žygdarbiais, todėl jie tampa ne tik žodžiais, bet ir gyvomis pasakojimų dalimis.

Įdomu tai, kad Višnaus vardai kartais primena kitų dievų savybes – pavyzdžiui, Šivos ar Aditjos epitetus, rodydami hinduizmo lankstumą ir dievų vienovę. Be to, Višnus dažnai vaizduojamas gulintis ant kosminės gyvatės Anantos vandenyno gelmėse, o iš jo bambos kyla lotosas, kuriame gimsta Brahma. Šis vaizdinys simbolizuoja visatos cikliškumą ir Višnaus kaip visko prado roles. Jo atributai, tokie kaip kriauklė, diskas, kuoka ir lotosas, taip pat slepia gilias filosofines reikšmes, susijusias su kūrimu, apsauga ir dvasiniu tobulėjimu.

Višnus 1008 vardai

1. Visata apimantis (Viśvam)  – tas, kuris yra visa, kas egzistuoja.
2. Viešpats (Viṣṇuḥ)  – tas, kuris įsiskverbia į viską.
3. Didysis (Vaṣaṭkāraḥ) – tas, kurio vardu aukojama, vedinėje formulėje vaṣaṭ.
4. Aukojimo Viešpats (Bhūta-bhavyabhavat-prabhuḥ) – visų laikų būtybių valdovas: praeities, dabarties ir ateities.
5. Sąmonė (Bhūta-kṛt) – tas, kuris sukuria gyvąsias būtybes.
6. Palaikytojas (Bhūta-bhṛt) – tas, kuris palaiko visą gyvybę.
7. Sunaikintojas (Bhāvaḥ) – tas, kuris naikina, kai ateina laikas.
8. Tyrosios būties esmė (Pūtātmā) – tas, kurio siela tyra.
9. Tiesa (Paramātmā) – aukščiausioji siela, esanti kiekviename.
10. Kūrėjas (Muktānāṁ Paramā Gatiḥ) – išsilaisvinusiųjų galutinė buveinė.
11. Avyayah  – amžinasis, kuris niekada nesunyks ir nekinta.
12. Puruṣaḥ  – pirmapradė asmenybė, visatos siela.
13. Sākṣī  – šventas liudytojas, matantis viską, bet nesusitepantis veikla.
14. Kṣetrajñaḥ  – pažįstantis viską, kas yra kūne, tikrasis žinantis.
15. Akṣaraḥ  – nesunaikinamas, amžinas, aukščiausioji būtis.
16. Yogah  – susiliejimas, kelias ir tikslas dvasinėje praktikoje.
17. Yogavitāṁ Netā  – visų jogų vedlys ir mokytojas.
18. Pradhāna-puruṣeśvaraḥ  – materijos ir dvasios valdovas.
19. Nārasiṁha-vapuḥ  – turintis pusiau liūto, pusiau žmogaus pavidalą.
20. Śrīmān  – tas, kuris nešioja šlovę, grožį ir likimą kaip vainiką.
21. Keśavaḥ  – tas, kuris sunaikino demonus Keśį ir Madhu, taip pat reiškia „gražių plaukų Viešpats“.
22. Puruṣottamaḥ  – aukščiausiasis žmogus, pranokstantis ir dievus, ir žmones.
23. Sarvaḥ  – viską apimantis, esantis visur.
24. Śarvaḥ  – naikintojas, kaip Šivos aspektas Višnuje.
25. Śivaḥ  – palankus, geranoriškas.
26. Sthāṇuḥ  – nejudantis, stabilus, nekintantis.
27. Bhūta-diḥ  – visų būtybių pradžia.
28. Nidhir-avyayaḥ  – nesunaikinamas lobis, dvasinis pagrindas.
29. Sambhavaḥ  – tas, kuris pasirodo pasaulyje iš savo valios.
30. Bhāvanaḥ  – kūrėjas, tas, kuris sukelia egzistenciją.
31. Bhartā  – visų gyvų būtybių maitintojas.
32. Prabhavaḥ  – ištakos, pradas, iš kurio viskas kyla.
33. Prabhuḥ  – valdovas, viešpats.
34. Iśvaraḥ  – aukščiausiasis valdovas.
35. Svayambhūḥ  – tas, kuris pats save pagimdė, nepriklausomas nuo kitų.
36. Śaṁbhuḥ  – gerovę dovanojantis.
37. Ādityaḥ  – saulės dievas, Durgos sūnus, bet taip pat Višnaus epitetas.
38. Puṣkarākṣaḥ  – turintis lotoso žiedų akis.
39. Mahā-svanaḥ  – didžio garso skleidėjas, vedinio AUM nešėjas.
40. Anādi-nidhanaḥ  – be pradžios ir be pabaigos.
41. Dhātā  – pagrindas, struktūra, laikytojas.
42. Vidhātā  – likimo skyrėjas, tas, kuris nubrėžia likimo kryptį.
43. Dhāturuttamaḥ  – aukščiausiasis visų daiktų elementas, esmių esmė.
44. Aprameyaḥ  – tas, kurio neįmanoma išmatuoti ar suprasti protu.
45. Hṛṣīkeśaḥ  – pojūčių valdovas.
46. Padmanābhaḥ  – iš kurio bambos išauga lotosas, kuriame gimsta Brahma.
47. Amaraprabhūḥ  – nemirtingųjų, dievų, viešpats.
48. Viśvakarmā  – visatos architektas, veikiantis per dharmą ir ritmą.
49. Manuḥ  – pirmasis žmogus ir žmonijos įstatymų davėjas.
50. Tvaṣṭā  – dieviškasis formų kūrėjas.
51. Sthaviṣṭhaḥ  – masyviausias, neįveikiamai galingas.
52. Sthaviraḥ  – amžinasis, seniausias.
53. Dhruvaḥ  – pastovus, kaip šiaurinė žvaigždė, nejudantis.
54. Agraṇīḥ  – vedlys, einantis priekyje visų, rodantis kelią.
55. Grāmaṇīḥ  – bendruomenės vadovas, lyderis tarp žmonių.
56. Śrīmān  – šlovės, turto ir likimo nešiotojas.
57. Nyāyaḥ  – teisingumas, dorovinė tvarka.
58. Netaḥ  – vedlys, tas, kuris veda per gyvenimą.
59. Saṁgrahah  – viską savyje talpinantis.
60. Grahītā  – tas, kuris priima ar pagauna, priima atsidavimą.
61. Śreṣṭhaḥ  – aukščiausias, geriausias tarp visų.
62. Prajāpatiḥ  – gyvybės valdovas, būtybių viešpats.
63. Hiraṇyagarbhaḥ  – aukso gimda, iš kurios atsirado visata.
64. Bhūgarbhaḥ  – žemės gimda, turintis pasaulį savo viduje.
65. Mādhavaḥ  – Lakšmės vyras; taip pat reiškia saldumą, pavasarį.
66. Madhusūdanaḥ  – demonų Madhu ir Kaitabhos nugalėtojas.
67. Īśvaraḥ  – visų viešpats, valdovas.
68. Vikramī  – drąsus, galintis ryžtingai veikti.
69. Dhanvī  – lankininkas, turintis dieviškąjį lanką.
70. Medhāvī  – išmintingas, gilus mąstytojas.
71. Vikramaḥ  – galios kupinas žingsnis; garsioji Višnaus trimis žingsniais padengta visata.
72. Kramah  – žingsnis, tvarka, seka.
73. Anuttamaḥ  – nepalyginamas, niekuo nepralenkiamas.
74. Durādharṣaḥ  – tas, kurio neįmanoma nugalėti.
75. Kṛtajñaḥ  – dėkingas, žinantis gerus darbus ir juos atmokantis.
76. Kṛtiḥ  – kūrinys, darbas, pasiekimas.
77. Ātmavān  – esantis su savimi, visiškai savivalus, nevaldomas išorės.
78. Suraḥ  – dievas, dieviškas.
79. Śūraḥ  – narsusis, bebaimis karys.
80. Śūraṇaḥ  – naikintojas, tas, kuris sugeba pašalinti pavojų.
81. Karṇaḥ  – klausantis visų maldų.
82. Karmā  – veiksmas, likimą formuojanti galia.
83. Kṛta-kṛtaḥ  – tas, kuris viską jau atlikęs, tobulas.
84. Anāmayaḥ  – be kančių, be ligų, tyros prigimties.
85. Vikuṇṭhaḥ  – be kliūčių esantis, dangiškosios buveinės pavidalas.
86. Puruṣaḥ  – dvasinė asmenybė, visatos pagrindas.
87. Prāṇaḥ  – gyvybės alsavimas, siela, kuri palaiko kūną.
88. Praṇadaḥ  – tas, kuris teikia gyvybę.
89. Praṇavaḥ  – garsas AUM, kuris yra visų mantrų ištaka.
90. Pṛthuḥ  – platus, išplitęs per visą kūriniją.
91. Hiraṇya-nābhaḥ  – turintis auksinę bambą, iš kurios gimsta Brahma.
92. Padma-garbhaḥ  – tas, kurio viduje yra lotosas.
93. Śarīra-bhṛt  – kūno palaikytojas, suteikiantis jėgą gyventi.
94. Mahardhiḥ  – didžios šlovės nešiotojas.
95. Ṛddhaḥ  – augantis, klestintis.
96. Ṛddhātmaḥ  – turintis klestinčią, gausios galios sielą.
97. Mahākṣaḥ  – turintis didžiąsias akis, matantis viską.
98. Garuḍa-dhvajaḥ  – tas, kurio vėliavą puošia Garuda, dangiškasis erelis.
99. Atulaḥ  – neprilygstamas, neapskaičiuojamas.
100. Śarabhaḥ  – mitinis žvėris, stipresnis net už liūtą, Višnaus galybės simbolis.
101. Bhīmaḥ  – bauginantis nedorėliams, siaubas demonams.
102. Samayajñaḥ  – išmanantis laiką, žinantis visatos ciklus.
103. Havir-hariḥ  – tas, kuris priima auką, pasisavina ugnies atnašas.
104. Sarva-lakṣaṇa-lakṣaṇyaḥ  – turintis visus dieviškus požymius.
105. Lakṣmīvān  – turintis Lakšmę kaip savo esybę.
106. Samitinjayaḥ  – pergalingas visose kovose.
107. Vikṣaraḥ  – nekintantis, tvirtas kaip uola.
108. Rohitaḥ  – raudonas kaip aušra, simbolizuojantis gyvybę.
109. Mārgah  – kelias, tiesa, kuri veda.
110. Hetuḥ  – priežastis viskam, kas atsiranda.
111. Dāmodaraḥ  – tas, kuris buvo surištas juostele per pilvą .
112. Sahaḥ  – stiprus, galintis ištverti.
113. Mahīdaraḥ  – žemės laikytojas, kaip Himalajai.
114. Mahā-bhāgaḥ  – didžiai palaimintasis.
115. Vegavān  – greitas, judantis be kliūčių.
116. Amitāśanaḥ  – tas, kurio alkis nepasotinamas – visatos naikintojas.
117. Udbhavaḥ  – kilmė, atsiradimo taškas.
118. Kṣobhaṇaḥ  – judinantis, maišantis, įkvepiantis veiksmui.
119. Devah  – dievas, šviesusis.
120. Śrīgarbhaḥ  – turintis likimą, šlovę ir klestėjimą savyje.
121. Parameśvaraḥ  – aukščiausiasis valdovas.
122. Karaṇaṁ  – priemonė, kuri padeda pasiekti tikslą.
123. Kāraṇaṁ  – pati priežastis, pirminis veiksnys.
124. Kartā  – kūrėjas, tas, kuris veikia.
125. Vikartā  – tas, kuris pertvarko, keičia.
126. Gahanah  – gilus, sunkiai suvokiamas.
127. Guhaḥ  – paslėptas, gyvenantis viduje.
128. Vyavasāyaḥ  – tvirtas ryžtas, tikslas.
129. Vyavasthānaḥ  – tvarka, sistema, kosminis reguliavimas.
130. Saṁsthānaḥ  – galutinė būsena, pabaiga.
131. Sthānadaḥ  – vietos ar padėties skyrėjas.
132. Dhruvaḥ  – pastovus, nejudantis.
133. Pararddhiḥ  – turintis aukščiausią turtą ar galią.
134. Parama-spaṣṭaḥ  – aiškiausias, labiausiai atpažįstamas.
135. Tuṣṭaḥ  – patenkintas, ramus.
136. Puṣṭaḥ  – klestintis, stiprus.
137. Śubhekṣaṇaḥ  – tas, kurio žvilgsnis neša palaimą.
138. Rāmaḥ  – džiaugsmas, laimė, Viešpats Rāma.
139. Viramaḥ  – poilsis, pabaiga, nutraukimas.
140. Virajo-mārgaḥ  – kelias be aistrų, vedantis į laisvę.
141. Neyaḥ  – tas, kurį galima vesti, arba vedantis kitus.
142. Nayaḥ  – elgesio taisyklės, vadovavimas.
143. Anayaḥ  – tas, kurio neįmanoma nukreipti, nepriklausomas.
144. Vīrah  – didvyris, narsusis.
145. Śaktimatāṁ Śreṣṭhaḥ  – galingiausias tarp galingųjų.
146. Dharmaḥ  – dorovė, tiesa, prigimtinis dėsnis.
147. Dharma-viduttamaḥ  – geriausiai išmanantis dharmą.
148. Vaikunṭhaḥ  – dangiškosios Višnaus buveinės pavidalas.
149. Puruṣaḥ  – dvasinė asmenybė, visatos siela.
150. Prāṇa-daḥ  – gyvybės dovanojantis.
151. Prāṇaḥ  – gyvybinė jėga, kvėpavimas.
152. Jīvanaḥ  – gyvenimas, buvimo esmė.
153. Paraṁtapaḥ  – naikintojas priešų, skausmo atnešėjas demonams.
154. Saṁsara-cakra-bhramātmaḥ  – tas, kurio dvasia sukasi per gimimų ratą.
155. Nivṛttaḥ  – atsitraukęs, pasitraukęs iš pasaulio veiklos.
156. Nirāśrayaḥ  – neturintis priklausomybės, nepriklausomas.
157. Nityaḥ  – amžinas.
158. Nirvikāraḥ  – nekintantis, be savybių.
159. Nirākṛtiḥ  – be formos, transcendentinis.
160. Avyayaḥ  – be nuosmukio, nesunaikinamas.
161. Śuddhaḥ  – tyras, nesusitepęs jokia materiali veikla.
162. Apaṅgaḥ  – neturintis fizinės formos žvilgsnio, visa matantis.
163. Apratārthaḥ  – nepatiriantis pasaulietinių norų.
164. Paryāyaḥ  – pakaitalas, kitas būdas.
165. Padma-nābhaḥ  – iš kurio bambos išauga kūrinijos lotosas.
166. Aravinda-akṣaḥ  – turintis lotoso žiedų akis.
167. Padma-garbhaḥ  – lotose gimęs arba turintis jį savyje.
168. Śarīra-bhṛt  – palaikantis visų būtybių kūnus.
169. Maharddhiḥ  – spinduliuojantis didele dvasine šviesa.
170. Ṛddhaḥ  – klestintis, gausus.
171. Ṛddhātmaḥ  – turintis gausią, šlovingą sielą.
172. Mahākṣaḥ  – didžiųjų akių, visa matantis.
173. Garuḍa-dhvajaḥ  – kurio vėliava papuošta Garuda – dangaus ereliu.
174. Atulaḥ  – neprilygstamas.
175. Śarabhaḥ  – mitinis gyvūnas, stipresnis už liūtą.
176. Bhīmaḥ  – bauginantis nedorėliams.
177. Samayajñaḥ  – žinantis ir valdantis laiką.
178. Havir-hariḥ  – tas, kuris ryja aukojimą, priima atnašas.
179. Sarva-lakṣaṇa-lakṣaṇyaḥ  – turintis visus dvasinius bruožus.
180. Lakṣmīvān  – turintis turtų ir sėkmės deivę.
181. Samitinjayaḥ  – nugalintis visose kovose.
182. Vikṣaraḥ  – nepakeičiamas, nepavaldus laiko nykimui.
183. Rohitaḥ  – aušros spalvos, gyvybingas.
184. Mārgah  – kelias, kryptis, kuria eiti.
185. Hetuḥ  – priežastis, pagrindas.
186. Dāmodaraḥ  – surištas per pilvą, Krišnos kaip vaiko epitetas.
187. Sahaḥ  – stiprybė, ištvermė.
188. Mahīdaraḥ  – kalnų laikytojas, Žemės atrama.
189. Mahābhāgaḥ  – didžios sėkmės turėtojas.
190. Vegavān  – greitas kaip mintis.
191. Amitāśanaḥ  – praryjantis visa, neišsenkantis naikintojas.
192. Udbhavaḥ  – atsiradimo šaltinis.
193. Kṣobhaṇaḥ  – maišytojas, visatos judintojas.
194. Devaḥ  – šviesusis, dievas.
195. Śrīgarbhaḥ  – turintis šlovę ir likimą savyje.
196. Parameśvaraḥ  – aukščiausiasis valdovas.
197. Karaṇaṁ  – priemonė, leidžianti pažinti.
198. Kāraṇaṁ  – pirmoji priežastis.
199. Kartā  – veikėjas, darytojas.
200. Vikartā  – keitėjas, pertvarkytojas.
201. Gahanah  – gilus, neišsemiamas.
202. Guhaḥ  – paslėptas, slaptas, bet visur esantis.
203. Vyavasāyaḥ  – ryžtingumas, aiški kryptis.
204. Vyavasthānaḥ  – tvarka, dėsningumas.
205. Saṁsthānaḥ  – struktūra, forma.
206. Sthānadaḥ  – vietos skyrėjas būtybėms.
207. Dhruvaḥ  – pastovus, kaip Šiaurinė žvaigždė.
208. Pararddhiḥ  – begalinės galios ir turtų turėtojas.
209. Parama-spaṣṭaḥ  – visiškai aiškus, atpažįstamas dvasinėms akims.
210. Tuṣṭaḥ  – patenkintas, viduje ramus.
211. Puṣṭaḥ  – stiprus, klestintis.
212. Śubhekṣaṇaḥ  – geranoriškai žvelgiantis.
213. Rāmaḥ  – palaima, Viešpats Rāma, idealaus karaliaus įsikūnijimas.
214. Viramaḥ  – poilsis, veiklos sustabdymas.
215. Virajo-mārgaḥ  – kelias, vedantis anapus aistrų.
216. Neyaḥ  – tas, kurį galima vesti arba kuris veda.
217. Nayaḥ  – vedimas, valdymas.
218. Anayaḥ  – nepriklausomas nuo bet ko.
219. Vīraḥ  – narsusis.
220. Śaktimatāṁ Śreṣṭhaḥ  – stipriausias tarp stipriųjų.
221. Dharmaḥ  – teisumas, kosminis dėsnis.
222. Dharma-viduttamaḥ  – geriausiai išmanantis dharmą.
223. Vaikuṇṭhaḥ  – dangiškasis Višnaus pasaulis, laisvas nuo kančios.
224. Puruṣaḥ  – dvasinė asmenybė, visatos pagrindas.
225. Prāṇa-daḥ  – tas, kuris suteikia gyvybę.
226. Prāṇaḥ  – pati gyvybės jėga.
227. Jīvanaḥ  – gyvenimas.
228. Paraṁtapaḥ  – priešų naikintojas, deginantis jų puikybę.
229. Māyā  – dieviškoji galia, kuri kuria regimą pasaulį.
230. Māyī  – tas, kuris valdo iliuziją.
231. Mahā-jūṣṭaḥ  – didžiųjų garbinamas.
232. Mahā-ātmā  – didžioji siela, plati ir visur esanti.
233. Mahā-dhanaḥ  – turtingas begalinėmis dvasinėmis gėrybėmis.
234. Anirdēśyaḥ  – tas, kurio neįmanoma nurodyti ar apibrėžti.
235. Vapuḥmān  – turintis šlovingą, dievišką kūną.
236. Amṛtaḥ  – nemirtingas.
237. Śāśvata-sthiraḥ  – amžinai pastovus.
238. Bhūta-bhavya-bhavan-nāthaḥ  – visko, kas buvo, yra ir bus, valdovas.
239. Pavanah  – valantis, gryninantis.
240. Pāvanah  – tyrinantis, suteikiantis šventumą.
241. Analaḥ  – ugnis, deginanti nuodėmę.
242. Kāma-hā  – naikinantis žemiškus troškimus.
243. Kāma-kṛt  – tas, kuris išpildo teisingus troškimus.
244. Kāntaḥ  – patrauklus, mylimas.
245. Kāmaḥ  – pats troškimas, dieviškas ilgesys.
246. Kāma-pradaḥ  – troškimų išpildytojas .
247. Prabhuh  – galintis viską, galingas.
248. Yugādi-kṛt  – visatos ciklų pradėtojas.
249. Yugāvartaḥ  – tas, kuris vėl ir vėl įsuka laiką.
250. Naika-māyāḥ  – turintis begalę pavidalų ir galių.
251. Mahā-śanaḥ  – tas, kuris ryja visatą jos pabaigoje.
252. Adṛśyaḥ  – nematomas paprastoms akims.
253. Vyakta-rūpaḥ  – tas, kuris pasirodo formai.
254. Sahasra-jit  – tūkstančius kartų nugalėtojas.
255. Ananta-jit  – amžinai nugalintis.
256. Iṣṭaḥ  – garbinamas, trokštamas.
257. Aviṣiṣṭaḥ  – be skirtumų, pranokstantis ribas.
258. Śiṣṭeṣṭaḥ  – gerųjų, išmintingųjų mylimas.
259. Śikhaṇḍī  – su vainiku, ženklu ar puošmena.
260. Nahūṣaḥ  – šlovingas, išaukštintas.
261. Vṛṣaḥ  – teisingumo simbolis, dharmos jautis.
262. Krodhahā  – tas, kuris naikina pyktį.
263. Krodhakṛt  – tas, kuris sukelia pyktį neteisingiems.
264. Kartā  – veikėjas, kūrėjas.
265. Viśva-bāhuḥ  – turintis rankas visame pasaulyje.
266. Mahīdharaḥ  – kalnų laikytojas.
267. Acyutaḥ  – nenukrentantis, nesuklystantis.
268. Prathitaḥ  – plačiai žinomas.
269. Prāṇaḥ  – gyvybės alsavimas.
270. Prāṇa-daḥ  – gyvybės suteikėjas.
271. Vāsavānujah  – Indros  brolis – Krišna.
272. Apāṁ-nidhiḥ  – vandenų lobis, okeano gylis.
273. Adhiṣṭhānam  – pagrindas, ant kurio viskas stovi.
274. Apramattaḥ  – niekada nesuklystantis.
275. Pratiṣṭhitaḥ  – įsitvirtinęs, stabilus.
276. Skandaḥ  – karo dievas, Višnaus jėgos simbolis.
277. Skanda-dharaḥ  – tas, kuris nešioja Skandą, jį apima.
278. Dhūr-dharaḥ  – pasaulio nešėjas.
279. Varo-dahaḥ  – norų išpildytojas.
280. Vāyu-vāhanaḥ  – tas, kuris nešamas vėjo, arba valdo jį.
281. Vasu-devaḥ  – Vasudevos sūnus, Krišna.
282. Bṛhad-bhānuḥ  – spindintis kaip didžioji saulė.
283. Ādidevaḥ  – pirmasis Dievas.
284. Devēśaḥ  – dievų viešpats.
285. Devabhṛd-guruḥ  – dangaus mokytojas, Brihaspatis.
286. Uttaraḥ  – aukštesnysis, virš visų.
287. Gopatiḥ  – ganytojų valdovas.
288. Goptā  – saugotojas.
289. Jñāna-gamyaḥ  – pažįstamas per žinojimą.
290. Purātanaḥ  – seniausias, nuo neatmenamų laikų.
291. Śarīrī  – tas, kuris turi kūną arba jį aprėpia.
292. Śarataḥ  – viską matantis.
293. Śatru-jit  – nugalintis priešus.
294. Śatrutāpanaḥ  – deginantis priešus, naikintojas.
295. Nyagrōdhaḥ  – kaip šventasis medis, besitęsiantis į visas puses.
296. Udumbaraḥ  – vaisingumo simbolis, figmedžio dvasia.
297. Aśvatthaḥ  – gyvybės medis, pasaulio medis.
298. Cāṇūra-andhra-niṣūdanaḥ  – Cāṇūros ir jo šalies naikintojas.
299. Sahasrārciḥ  – turintis tūkstančius spindulių.
300. Saptajihvaḥ  – turintis septynias liežuvių liepsnas .
301. Saptaidhāḥ  – septynias formas turintis.
302. Sapta-vāhanaḥ  – važiuojantis su septyniais žirgais .
303. Amūrtaḥ  – be formos.
304. Anaghah  – be nuodėmės.
305. Acintyaḥ  – nesuvokiamas protu.
306. Bhaya-kṛt  – keliantis baimę blogiui.
307. Bhaya-nāśanaḥ  – naikina baimę.
308. Anaḥ  – begarsis, tyla.
309. Anandaḥ  – džiaugsmas, palaima.
310. Nandaḥ  – laimė, taip pat Krišnos tėvas.
311. Satyadharma-parāyaṇaḥ  – atsidavęs teisingumui ir tiesai.
312. Abhiprāyaḥ  – ketinimas, troškimas.
313. Priyārhaḥ  – vertas meilės.
314. Arhaḥ  – vertas garbinimo.
315. Priya-kṛt  – darantis tai, kas malonu.
316. Preeti-vardhanaḥ  – didinantis meilę.
317. Vihāyasaḥ  – skraidantis, aukščiausiose erdvėse esantis.
318. Jyotiḥ  – šviesa.
319. Suruciḥ  – labai gražus, švytintis.
320. Huta-bhuk  – tas, kuris priima aukojimą.
321. Vibhuh  – visur esantis.
322. Ravir  – saulė.
323. Viśvakaḥ  – viską darantis, veiklos pilnas.
324. Mahādyutiḥ  – didžioji šviesa.
325. Aniruddhaḥ  – nesuvaržytas, viena iš Krišnos formų.
326. Surānandaḥ  – dievų džiaugsmas.
327. Govindaḥ  – ganytojas, karvių ir pojūčių saugotojas.
328. Govidāṁ-patiḥ  – žinojimo Viešpats.
329. Mareci-damanaḥ  – sunaikinantis demoną Marīčį.
330. Hamsaḥ  – dvasinis gulbinas, kuris atskiria tiesą nuo netiesos.
331. Suparṇaḥ  – tas, kuris turi gražius sparnus .
332. Bhujagottamaḥ  – aukščiausias tarp gyvačių .
333. Hiranyanābhaḥ  – turintis auksinę bambą.
334. Sutapāḥ  – didžiai atgailaujantis, tobulas askezėje.
335. Padmanābhaḥ  – iš kurio bambos išauga kūrinijos lotosas.
336. Prajāpatiḥ  – visų gyvų būtybių Viešpats.
337. Amṛtyuḥ  – be mirties, nesunaikinamas.
338. Sarvadṛk  – viską matantis.
339. Siṁhaḥ  – liūtas, jėgos ir drąsos simbolis.
340. Sandhātā  – jungiantis, siejantis viską.
341. Sandhimān  – egzistuojantis susijungimuose, ryšiuose.
342. Sthiraḥ  – pastovus, tvirtas.
343. Ajaḥ  – negimęs, be pradžios.
344. Durmarṣaṇaḥ  – nepakenčiantis nedorybės.
345. Śāstā  – mokytojas, drausmintojas.
346. Viśrutātmā  – plačiai pagarsėjusi siela.
347. Surāri-ha  – dievų priešų naikintojas.
348. Gurur-guru-tamaḥ  – didžiausias iš mokytojų.
349. Dhāma  – dvasinė šviesa, buveinė.
350. Satyaḥ  – tiesa.
351. Satya-parākramaḥ  – drąsus teisingume, veikiantis pagal tiesą.
352. Nimīṣaḥ  – neblakstanti akis.
353. Animīṣaḥ  – niekada nemirksintis, viską stebintis.
354. Sragvī  – su gėlių vainiku.
355. Vācaspati-udāradhīḥ  – kalbos Viešpats, turintis kilnią išmintį.
356. Agrāṇīḥ  – pirmasis, vedlys.
357. Grāmaṇīḥ  – vedantis bendruomenę.
358. Śrīmān  – turintis šlovę.
359. Nyāyaḥ  – teisingumas.
360. Netaḥ  – vedlys.
361. Saṁgrahaḥ  – viską savyje apimantis.
362. Grahītā  – priimantis atsidavimą.
363. Śreṣṭhaḥ  – aukščiausias.
364. Prajāpatiḥ  – gyvybės Viešpats.
365. Hiraṇyagarbhaḥ  – aukso gimda, pirmapradis kūrėjas.
366. Bhūgarbhaḥ  – žemės gimda.
367. Mādhavaḥ  – Lakšmės vyras.
368. Madhusūdanaḥ  – demono Madhu naikintojas.
369. Īśvaraḥ  – Viešpats.
370. Vikramī  – drąsus.
371. Dhanvī  – lankininkas.
372. Medhāvī  – išmintingas.
373. Vikramaḥ  – jėgos kupinas žingsnis.
374. Kramah  – seka, žingsniavimas.
375. Anuttamaḥ  – neprilygstamas.
376. Durādharṣaḥ  – neįveikiamas.
377. Kṛtajñaḥ  – dėkingas.
378. Kṛtiḥ  – veiksmas, pasiekimas.
379. Ātmavān  – savimi gyvenantis.
380. Suraḥ  – dievas.
381. Śūraḥ  – narsus.
382. Śūraṇaḥ  – kovotojas.
383. Karṇaḥ  – klausantis.
384. Karmā  – veiksmas.
385. Kṛta-kṛtaḥ  – viską atlikęs.
386. Anāmayaḥ  – be ligos, be kančios.
387. Vikuṇṭhaḥ  – tas, kur nėra kliūčių.
388. Puruṣaḥ  – asmenybė.
389. Prāṇaḥ  – gyvybinė jėga.
390. Praṇadaḥ  – kvėpimo davėjas.
391. Praṇavaḥ  – AUM garsas.
392. Pṛthuḥ  – platus.
393. Hiraṇya-nābhaḥ  – auksinė bamba.
394. Padma-garbhaḥ  – lotoso gimda.
395. Śarīra-bhṛt  – kūno laikytojas.
396. Mahardhiḥ  – galingas.
397. Ṛddhaḥ  – klestintis.
398. Ṛddhātmaḥ  – galingos sielos.
399. Mahākṣaḥ  – didžiųjų akių.
400. Garuḍa-dhvajaḥ  – Garudos vėliava nešantis.
401. Atulaḥ  – neprilygstamas.
402. Śarabhaḥ  – mitinis žvėris.
403. Bhīmaḥ  – siaubingas priešams.
404. Samayajñaḥ  – išmanantis laiką.
405. Havir-hariḥ  – aukų ryjėjas.
406. Sarva-lakṣaṇa-lakṣaṇyaḥ  – visų požymių turėtojas.
407. Lakṣmīvān  – Lakšmės turėtojas.
408. Samitinjayaḥ  – kovų nugalėtojas.
409. Vikṣaraḥ  – nekintantis.
410. Rohitaḥ  – raudonas.
411. Mārgah  – kelias.
412. Hetuḥ  – priežastis.
413. Dāmodaraḥ  – surištas per pilvą.
414. Sahaḥ  – stiprus.
415. Mahīdaraḥ  – žemės laikytojas.
416. Mahābhāgaḥ  – laimingasis.
417. Vegavān  – greitas.
418. Amitāśanaḥ  – neišsenkantis ėdikas .
419. Udbhavaḥ  – kilmė.
420. Kṣobhaṇaḥ  – maišytojas.
421. Devaḥ  – dievas.
422. Śrīgarbhaḥ  – šlovės gimda.
423. Parameśvaraḥ  – aukščiausiasis Viešpats.
424. Karaṇaṁ  – priemonė.
425. Kāraṇaṁ  – priežastis.
426. Kartā  – kūrėjas.
427. Vikartā  – tas, kuris transformuoja.
428. Gahanah  – neišmatuojamas, gilus.
429. Guhaḥ  – paslėptasis, glūdintis giliai širdyje.
430. Vyavasāyaḥ  – tvirtas apsisprendimas, aiški valia.
431. Vyavasthānaḥ  – kosminė tvarka.
432. Saṁsthānaḥ  – struktūra, būties sandara.
433. Sthānadaḥ  – vietos visatose skyrėjas.
434. Dhruvaḥ  – pastovus, nepajudinamas.
435. Pararddhiḥ  – turintis aukščiausius turtus.
436. Parama-spaṣṭaḥ  – visiškai aiškus išminčiams.
437. Tuṣṭaḥ  – vidumi patenkintas.
438. Puṣṭaḥ  – palaikantis klestėjimą.
439. Śubhekṣaṇaḥ  – geranoriškai žvelgiantis į kūriniją.
440. Rāmaḥ  – laimės, džiaugsmo įsikūnijimas.
441. Viramaḥ  – ramybė po veiksmų, poilsis.
442. Virajo-mārgaḥ  – kelias be aistrų.
443. Neyaḥ  – tas, kurį veda išmintis.
444. Nayaḥ  – valdymas, vadovavimas.
445. Anayaḥ  – nepriklausomas.
446. Vīraḥ  – didvyris.
447. Śaktimatāṁ Śreṣṭhaḥ  – galingiausias tarp galingųjų.
448. Dharmaḥ  – amžinasis dėsnis.
449. Dharma-viduttamaḥ  – išmintingiausias dharmos žinovas.
450. Vaikuṇṭhaḥ  – dangiškosios buveinės Viešpats.
451. Puruṣaḥ  – dvasinė asmenybė.
452. Prāṇa-daḥ  – gyvybės suteikėjas.
453. Prāṇaḥ  – gyvybinė jėga.
454. Jīvanaḥ  – gyvenimas.
455. Paraṁtapaḥ  – skausmą nešantis demonams, priešų naikintojas.
456. Saṁsāra-cakra-bhramātmaḥ  – tas, kuris suka gimimų ratą.
457. Nivṛttaḥ  – atsiskyręs nuo pasaulio.
458. Nirāśrayaḥ  – nepriklausomas.
459. Nityaḥ  – amžinas.
460. Nirvikāraḥ  – nekintantis.
461. Nirākṛtiḥ  – be formos.
462. Śrīmān  – turintis šlovę.
463. Ameyātmā  – nesuvokiamas siela.
464. Mahādṛḍhaḥ  – itin tvirtas.
465. Mahēśvāsaḥ  – didysis lankininkas.
466. Mahībhartā  – Žemės nešėjas.
467. Śrīnivāsaḥ  – šlovės buveinė.
468. Satām-gatiḥ  – išmintingųjų prieglobstis.
469. Aniruddhaḥ  – nesuvaržytas.
470. Surānandaḥ  – dievų džiaugsmas.
471. Govindaḥ  – ganytojas, saugantis karves ir žmones.
472. Govidāṁ-patiḥ  – žinovų Viešpats.
473. Marīcīḥ  – šviesos spindulys.
474. Dāmodaraḥ  – vaikas, surištas per juosmenį.
475. Sahaḥ  – stiprus.
476. Mahīdaraḥ  – kalnų laikytojas.
477. Mahābhāgaḥ  – didžiai palaimintas.
478. Vegavān  – greitas.
479. Amitāśanaḥ  – tas, kuris praryja visatą.
480. Udbhavaḥ  – atsiradimo šaltinis.
481. Kṣobhaṇaḥ  – sujudinantis kūriniją.
482. Devaḥ  – dievas.
483. Śrīgarbhaḥ  – turintis šlovės gemalą.
484. Parameśvaraḥ  – aukščiausiasis Viešpats.
485. Karaṇaṁ  – priežastis, veiklos instrumentas.
486. Kāraṇaṁ  – pirmapradė priežastis.
487. Kartā  – veikėjas.
488. Vikartā  – transformuotojas.
489. Gahanah  – neišmatuojamas, gilus.
490. Guhaḥ  – paslėptas.
491. Vyavasāyaḥ  – aiškus tikslas.
492. Vyavasthānaḥ  – tvarka.
493. Saṁsthānaḥ  – forma, struktūra.
494. Sthānadaḥ  – padėties skyrėjas.
495. Dhruvaḥ  – nepajudinamas.
496. Pararddhiḥ  – begalinių turtų turėtojas.
497. Parama-spaṣṭaḥ  – aiškus išminčiams.
498. Tuṣṭaḥ  – patenkintas.
499. Puṣṭaḥ  – klestintis.
500. Śubhekṣaṇaḥ  – nešantis palaimą žvilgsniu.
501. Rāmaḥ  – palaima.
502. Viramaḥ  – sustabdymas, ramybė.
503. Virajo-mārgaḥ  – kelias be geismų.
504. Neyaḥ  – vedamas išmintimi.
505. Nayaḥ  – valdymas.
506. Anayaḥ  – nepriklausomas.
507. Vīraḥ  – didvyris.
508. Śaktimatāṁ Śreṣṭhaḥ  – galingiausias.
509. Dharmaḥ  – dorovė.
510. Dharma-viduttamaḥ  – geriausias dharmos žinovas.
511. Vaikuṇṭhaḥ  – dangiškoji buveinė.
512. Puruṣaḥ  – dvasinė asmenybė.
513. Prāṇa-daḥ  – gyvybės davėjas.
514. Prāṇaḥ  – gyvybinė jėga.
515. Jīvanaḥ  – gyvenimas.
516. Paraṁtapaḥ  – deginantis demonams.
517. Saṁsāra-cakra-bhramātmaḥ  – besisukantis per gimimų ratą.
518. Nivṛttaḥ  – atsitraukęs.
519. Nirāśrayaḥ  – be atramos.
520. Nityaḥ  – amžinas.
521. Nirvikāraḥ  – nekintantis.
522. Nirākṛtiḥ  – be formos.
523. Śrīmān  – turintis šlovę.
524. Ameyātmā  – nesuvokiamas.
525. Mahādṛḍhaḥ  – tvirtas.
526. Mahēśvāsaḥ  – didysis lankininkas.
527. Mahībhartā  – žemės nešėjas.
528. Śrīnivāsaḥ  – šlovės buveinė.
529. Satām-gatiḥ  – teisiųjų prieglobstis.
530. Aniruddhaḥ  – nesuvaržytas, nepriklausomas.
531. Surānandaḥ  – dievų džiaugsmas.
532. Govindaḥ  – globojantis karves ir pojūčius, vedlys.
533. Govidāṁ-patiḥ  – žinovų, vedančių pažinimo keliu, Viešpats.
534. Marīcīḥ  – pirmapradė šviesa, dvasinis spindulys.
535. Dāmodaraḥ  – tas, kurio juosmuo buvo surištas virve.
536. Sahaḥ  – stiprybė, ištvermė.
537. Mahīdaraḥ  – kalnų laikytojas, žemės atrama.
538. Mahābhāgaḥ  – didžios sėkmės nešiotojas.
539. Vegavān  – judantis didžiuliu greičiu.
540. Amitāśanaḥ  – praryjantis visatą jos pabaigoje.
541. Udbhavaḥ  – kilmės taškas.
542. Kṣobhaṇaḥ  – judinantis kūriniją.
543. Devaḥ  – dieviškas, šviesus.
544. Śrīgarbhaḥ  – turintis šlovės gemalą.
545. Parameśvaraḥ  – aukščiausiasis valdovas.
546. Karaṇaṁ  – priemonė pažinimui.
547. Kāraṇaṁ  – priežastis viskam.
548. Kartā  – kūrėjas, veikėjas.
549. Vikartā  – keitėjas, transformuotojas.
550. Gahanah  – gilus, neišsemiamas.
551. Guhaḥ  – paslėptasis širdyje.
552. Vyavasāyaḥ  – ryžtas, tvirtas tikslas.
553. Vyavasthānaḥ  – tvarka, dieviškas dėsningumas.
554. Saṁsthānaḥ  – visatos struktūra.
555. Sthānadaḥ  – vietos ir pareigų skyrėjas.
556. Dhruvaḥ  – pastovus, kaip Šiaurinė žvaigždė.
557. Pararddhiḥ  – turintis aukščiausią turtą.
558. Parama-spaṣṭaḥ  – aiškiausias išminčiams.
559. Tuṣṭaḥ  – patenkintas savimi.
560. Puṣṭaḥ  – klestintis, turtingas.
561. Śubhekṣaṇaḥ  – nešantis laimę žvilgsniu.
562. Rāmaḥ  – džiaugsmo nešėjas, laimingasis.
563. Viramaḥ  – ramybė, sustojimas.
564. Virajo-mārgaḥ  – kelias be geidulių.
565. Neyaḥ  – tas, kurį galima vesti.
566. Nayaḥ  – valdymas, vedimas.
567. Anayaḥ  – nepriklausomas, vedantis pats save.
568. Vīraḥ  – didvyris, narsusis.
569. Śaktimatāṁ Śreṣṭhaḥ  – stipriausias tarp stipriųjų.
570. Dharmaḥ  – tiesa, dvasinis įstatymas.
571. Dharma-viduttamaḥ  – geriausiai išmanantis dharmą.
572. Vaikuṇṭhaḥ  – dangiškoji buveinė, kur nėra kančios.
573. Puruṣaḥ  – dvasinė asmenybė, dieviškasis žmogus.
574. Prāṇa-daḥ  – gyvybės davėjas.
575. Prāṇaḥ  – pats gyvybinis alsavimas.
576. Jīvanaḥ  – gyvenimas.
577. Paraṁtapaḥ  – tas, kuris degina priešus, naikina nedorybę.
578. Saṁsāra-cakra-bhramātmaḥ  – sukantis per gimimų ratą.
579. Nivṛttaḥ  – pasitraukęs iš pasaulio triukšmo.
580. Nirāśrayaḥ  – neturintis išorinių atramų.
581. Nityaḥ  – amžinas.
582. Nirvikāraḥ  – be pasikeitimų, nekintantis.
583. Nirākṛtiḥ  – be formos.
584. Śrīmān  – šlovės nešiotojas.
585. Ameyātmā  – nesuvokiamas protu.
586. Mahādṛḍhaḥ  – labai tvirtas.
587. Mahēśvāsaḥ  – didysis lankininkas.
588. Mahībhartā  – pasaulio laikytojas.
589. Śrīnivāsaḥ  – šlovės buveinė.
590. Satām-gatiḥ  – teisiųjų kelias.
591. Aniruddhaḥ  – nepriklausomas.
592. Surānandaḥ  – džiuginantis dievus.
593. Govindaḥ  – karvių ir pojūčių saugotojas.
594. Govidāṁ-patiḥ  – išmintingųjų valdovas.
595. Marīcīḥ  – šviesos spindulys.
596. Dāmodaraḥ  – mažasis Krišna, surištas virve.
597. Sahaḥ  – stiprus.
598. Mahīdaraḥ  – kalnų laikytojas.
599. Mahābhāgaḥ  – laimės pilnas.
600. Vegavān  – greitas.
601. Amitāśanaḥ  – tas, kuris niekada nepasisotina kūrinijos pabaigoje.
602. Udbhavaḥ  – atsiradimo šaltinis.
603. Kṣobhaṇaḥ  – judinantis.
604. Devaḥ  – dievas.
605. Śrīgarbhaḥ  – turintis šlovės prigimtį.
606. Parameśvaraḥ  – aukščiausiasis.
607. Karaṇaṁ  – priemonė.
608. Kāraṇaṁ  – priežastis.
609. Kartā  – veikėjas.
610. Vikartā  – pertvarkytojas.
611. Gahanah  – gilus, nesuvokiamas.
612. Guhaḥ  – glūdintis giliai širdyje.
613. Vyavasāyaḥ  – kryptinga valia.
614. Vyavasthānaḥ  – kosminė pusiausvyra.
615. Saṁsthānaḥ  – sandara, forma.
616. Sthānadaḥ  – skiriantis vietą kiekvienai būtybei.
617. Dhruvaḥ  – nejudantis, kaip Šiaurinė žvaigždė.
618. Pararddhiḥ  – aukščiausios galios turėtojas.
619. Parama-spaṣṭaḥ  – aiškus, kai širdis tyra.
620. Tuṣṭaḥ  – pasitenkinęs.
621. Puṣṭaḥ  – maitinantis pasaulį.
622. Śubhekṣaṇaḥ  – palaimingo žvilgsnio.
623. Rāmaḥ  – laimės ir ramybės skleidėjas.
624. Viramaḥ  – pabaiga, sustojimas.
625. Virajo-mārgaḥ  – be geismų vedantis kelias.
626. Neyaḥ  – vedamas ar vedantis.
627. Nayaḥ  – dvasinis vedimas.
628. Anayaḥ  – nepriklausomas nuo nieko.
629. Vīraḥ  – narsusis, didvyris.
630. Śaktimatāṁ Śreṣṭhaḥ  – stipriausias tarp stipriųjų.
631. Dharmaḥ  – amžinasis dėsnis.
632. Dharma-viduttamaḥ  – išmintingiausias dharmos žinovas.
633. Vaikuṇṭhaḥ  – vieta be kančios, dvasinė Višnaus buveinė.
634. Puruṣaḥ  – dvasinė asmenybė.
635. Prāṇa-daḥ  – gyvybės teikėjas.
636. Prāṇaḥ  – gyvybė pati.
637. Jīvanaḥ  – gyvenimo esmė.
638. Paraṁtapaḥ  – naikintojas priešų.
639. Saṁsāra-cakra-bhramātmaḥ  – sukantis gimimo ir mirties rate.
640. Nivṛttaḥ  – atsitraukęs iš pasaulio.
641. Nirāśrayaḥ  – be jokios atramos.
642. Nityaḥ  – amžinas.
643. Nirvikāraḥ  – nekintantis.
644. Nirākṛtiḥ  – be formos.
645. Śrīmān  – turintis šlovę.
646. Ameyātmā  – nesuvokiamas siela.
647. Mahādṛḍhaḥ  – labai tvirtas.
648. Mahēśvāsaḥ  – galingasis lankininkas.
649. Mahībhartā  – žemės laikytojas.
650. Śrīnivāsaḥ  – šlovės buveinė.
651. Satām-gatiḥ  – teisiųjų kelias.
652. Aniruddhaḥ  – nesuvaržytas.
653. Surānandaḥ  – džiuginantis dievus.
654. Govindaḥ  – karvių, pasaulio ir pojūčių globėjas.
655. Govidāṁ-patiḥ  – žinovų viešpats.
656. Marecī-damanaḥ  – Marīčio nugalėtojas.
657. Hamsaḥ  – dvasinis gulbinas, atskiriantis tiesą nuo iliuzijos.
658. Suparṇaḥ  – turintis gražius sparnus – Garuda.
659. Bhujagottamaḥ  – aukščiausias tarp gyvačių.
660. Hiranya-nābhaḥ  – turintis auksinę bambą.
661. Sutapāḥ  – atliekantis tobulą atgailą.
662. Padmanābhaḥ  – iš kurio bambos išauga kūrinijos lotosas.
663. Prajāpatiḥ  – visų gyvų būtybių viešpats.
664. Amṛtyuḥ  – nemirtingas.
665. Sarvadṛk  – viską matantis.
666. Siṁhaḥ  – liūtas, narsusis.
667. Sandhātā  – jungiantis viską.
668. Sandhimān  – esantis visuose ryšiuose.
669. Sthiraḥ  – stabilus, tvirtas.
670. Ajaḥ  – negimęs.
671. Durmarṣaṇaḥ  – netoleruojantis blogio.
672. Śāstā  – mokytojas, drausmintojas.
673. Viśrutātmā  – plačiai pagarsėjusi siela.
674. Surāri-ha  – dievų priešų naikintojas.
675. Gurur-guru-tamaḥ  – aukščiausias iš mokytojų.
676. Dhāma  – dvasinė buveinė.
677. Satyaḥ  – tiesa.
678. Satya-parākramaḥ  – narsus dėl tiesos.
679. Nimīṣaḥ  – mirksintis, akimirksnis.
680. Animīṣaḥ  – niekada nemirksintis.
681. Sragvī  – su gėlių girliandomis.
682. Vācaspati-udāradhīḥ  – kalbos viešpats su išmintimi.
683. Agrāṇīḥ  – pirmasis, vedlys.
684. Grāmaṇīḥ  – bendruomenės vadovas.
685. Śrīmān  – šlovingas.
686. Nyāyaḥ  – teisingumas.
687. Netaḥ  – vedlys.
688. Saṁgrahaḥ  – viską apimantis.
689. Grahītā  – priimantis atsidavimą.
690. Śreṣṭhaḥ  – geriausias.
691. Prajāpatiḥ  – gyvybės valdovas.
692. Hiraṇyagarbhaḥ  – auksinis gemalas, iš kurio atsirado pasaulis.
693. Bhūgarbhaḥ  – žemės gelmėse esantis.
694. Mādhavaḥ  – Lakšmės vyras.
695. Madhusūdanaḥ  – demono Madhu naikintojas.
696. Īśvaraḥ  – valdovas, visatos Viešpats.
697. Vikramī  – galingas veiksme.
698. Dhanvī  – lankininkas.
699. Medhāvī  – išmintingas.
700. Vikramaḥ  – jėgos kupinas žingsnis.
701. Kramah  – seka, progresas.
702. Anuttamaḥ  – nepralenkiamas.
703. Durādharṣaḥ  – neįveikiamas.
704. Kṛtajñaḥ  – atsimenantis gerumą.
705. Kṛtiḥ  – pasiekimas.
706. Ātmavān  – savarankiškas.
707. Suraḥ  – dievas.
708. Śūraḥ  – narsusis.
709. Śūraṇaḥ  – stipruolis.
710. Karṇaḥ  – klausantis.
711. Karmā  – veiksmas.
712. Kṛta-kṛtaḥ  – atlikęs visa, kas būtina.
713. Anāmayaḥ  – be kančios, be ligos.
714. Vikuṇṭhaḥ  – tas, kur nėra kliūčių.
715. Puruṣaḥ  – dvasinė asmenybė.
716. Prāṇaḥ  – gyvybinė jėga.
717. Praṇadaḥ  – kvėpavimo davėjas.
718. Praṇavaḥ  – garsas AUM.
719. Pṛthuḥ  – platus, didelis.
720. Hiraṇya-nābhaḥ  – auksinė bamba.
721. Padma-garbhaḥ  – lotoso gimda.
722. Śarīra-bhṛt  – kūno palaikytojas.
723. Mahardhiḥ  – šlovingas.
724. Ṛddhaḥ  – klestintis.
725. Ṛddhātmaḥ  – dvasios klestėjimas.
726. Mahākṣaḥ  – didžių akių.
727. Garuḍa-dhvajaḥ  – turintis Garudą kaip vėliavą.
728. Atulaḥ  – neprilygstamas.
729. Śarabhaḥ  – mitinis liūtą nugalintis padaras.
730. Bhīmaḥ  – bauginantis.
731. Aviditaḥ  – nesuvoktas, nepažintas.
732. Viśayaḥ  – visų objektų pagrindas.
733. Gṛhaḥ  – prieglobstis, buveinė.
734. Avyaktaḥ  – neišreikštas, nematomas.
735. Śatamūrtiḥ  – turintis šimtus pavidalų.
736. Śatānanaḥ  – turintis šimtus veidų.
737. Ekaḥ  – vienas, vienintelis.
738. Naikaḥ  – daugelis viename.
739. Savaḥ  – dieviškoji gyvybės jėga.
740. Kaḥ  – kas? .
741. Kiṁ  – kas? .
742. Yat  – tai, kas yra.
743. Tat  – tai .
744. Padam-anuttamam  – aukščiausioji buveinė.
745. Loka-bandhuḥ  – pasaulio draugas.
746. Loka-nāthaḥ  – pasaulio valdovas.
747. Mādhavaḥ  – Kṛṣṇos ar Viṣṇu vardas, kilęs iš Madhu giminės.
748. Bhakta-vatsalaḥ  – mylintis atsidavusius.
749. Suvarna-varṇaḥ  – auksinės išvaizdos.
750. Hemaṅgaḥ  – turintis auksinį kūną.
751. Varaṅgaḥ  – nuostabaus kūno.
752. Candanāṅgadiḥ  – pasipuošęs sandalmedžio pastomis.
753. Vīrahaḥ  – didvyris tarp didvyrių.
754. Viṣamaḥ  – netolygus, nepažinus.
755. Śūnyaḥ  – tuštuma, pranokstantis formą.
756. Ghṛtāśīḥ  – turintis palaiminimus, tarsi sviestą.
757. Acalaḥ  – nepajudinamas.
758. Calah  – judantis.
759. Amānī  – neieškantis garbės.
760. Mānadaḥ  – teikiantis garbę.
761. Mañyaḥ  – vertas garbės.
762. Lokasvāmiḥ  – pasaulių Viešpats.
763. Trilokadhṛt  – palaikantis tris pasaulius.
764. Sumedhāḥ  – išmintingas.
765. Medhajaḥ  – gimęs iš išminties.
766. Dhanyaḥ  – palaimintas.
767. Satyam-edhaḥ  – turintis tikrą auką.
768. Dharaṇīdharaḥ  – laikantis žemę.
769. Tejovṛṣaḥ  – spindesio lietus.
770. Dyuti-dharaḥ  – skleidžiantis šviesą.
771. Sarva-śastra-bhṛtāṁ-varaḥ  – geriausias tarp ginkluotų.
772. Pragrahaḥ  – suvaldantis.
773. Nigrahaḥ  – ribojantis.
774. Vyagraḥ  – susitelkęs.
775. Naikaśṛṅgaḥ  – daugiašakis, daugiaforma.
776. Gadāgrajaḥ  – vyresnysis už Gada.
777. Caturmūrtiḥ  – keturių formų.
778. Caturbāhuḥ  – keturrankis.
779. Caturvyūhaḥ  – keturių aspektų.
780. Caturgataḥ  – keturių būsenų.
781. Caturātmā  – keturguba siela.
782. Caturbhāvaḥ  – keturių formų buvimas.
783. Caturveda-vid  – žinantis keturis Vedas.
784. Kapilaḥ  – išminčius Kapila.
785. Kapiravyayaḥ  – nepalaužiamas beždžionės formoje.
786. Śramaḥ  – pastanga.
787. Śamaḥ  – vidinė ramybė.
788. Viśrāmḥaḥ  – atilsis.
789. Śaraṇaṁ  – prieglobstis.
790. Suhṛt  – bičiulis.
791. Manoharaḥ  – žavintis širdį.
792. Jitakrodhaḥ  – nugalėjęs pyktį.
793. Vīrabāhuḥ  – didvyrių rankas turintis.
794. Vidāraṇaḥ  – naikinantis priešus.
795. Svāpanaḥ  – migdantis visatą.
796. Svavaśaḥ  – veikiantis pagal savo valią.
797. Vyāpī  – visur esantis.
798. Naika-ātma  – daugialypė siela.
799. Naikakarmakṛt  – atliekantis įvairius veiksmus.
800. Vatsaraḥ  – metų ciklas, laiko ratas.
801. Vatsalaḥ  – švelnus, mylintis.
802. Vatsī  – turintis vaikų .
803. Ratnagarbhaḥ  – turintis brangakmenių gelmėse.
804. Dhanēśvaraḥ  – turtų valdovas.
805. Dharmagub  – saugantis teisumą.
806. Dharmakṛt  – kuriantis dharmą.
807. Dharmī  – gyvenantis pagal dharmą.
808. Sat  – būties tikrovė.
809. Asat  – nebūtis, iliuzija.
810. Kṣaram  – praeinantis.
811. Akṣaram  – amžinas.
812. Avijñātā  – nepažintas.
813. Sahasrāmśuḥ  – turintis tūkstančius spindulių.
814. Vidhāta  – kūrėjas, lemties skyrėjas.
815. Kṛtalakṣaṇaḥ  – su tiksliai apibrėžtomis savybėmis.
816. Gabhīraḥ  – gilus, neišmatuojamas.
817. Gahanaḥ  – paslaptingas.
818. Guptaḥ  – paslėptas.
819. Cakragadādharaḥ  – laikantis diską ir kuoką.
820. Vedhāḥ  – kūrėjas.
821. Svāṅgaḥ  – turintis tobulus galūnių pavidalus.
822. Ajitaḥ  – nenugalimas.
823. Kṛṣṇaḥ  – tamsusis, dieviškas Kṛṣṇa.
824. Dṛḍhaḥ  – tvirtas.
825. Saṅkarṣaṇaḥ  – traukiantis pasaulį į save.
826. Acyutaḥ  – nenukrentantis, amžinas.
827. Varuṇaḥ  – vandenų dievas, tvarkos sergėtojas.
828. Vāruṇaḥ  – kilęs iš Varuṇos ar susijęs su juo.
829. Vṛkṣaḥ  – medis, pasaulio ašis.
830. Puṣkarākṣaḥ  – lotoso akys.
831. Maha-manāḥ  – didžios dvasios.
832. Bhagavān  – turintis šešias dieviškas savybes .
833. Bhagahā  – atimantis netikrą šlovę.
834. Ānandaḥ  – palaima, džiaugsmas.
835. Nandaḥ  – džiuginantis.
836. Satyadharma-parāyaṇaḥ  – atsidavęs tikrajam teisumui.
837. Abhiprāyaḥ  – ketinimas, troškimas.
838. Priyārhaḥ  – vertas meilės.
839. Arhaḥ  – vertas pagarbos.
840. Priyakṛt  – darantis gera.
841. Preetivardhanaḥ  – didinantis meilę.
842. Vihāyasa-gatiḥ  – keliaujantis ore.
843. Jyotiṣaḥ  – šviesos šaltinis.
844. Suvṛtaḥ  – gerai laikantis įžadų.
845. Sumukhaḥ  – malonaus veido.
846. Sūkṣmaḥ  – subtilus.
847. Sughōṣaḥ  – garsiai skambantis.
848. Suvṛdaḥ  – dosnus.
849. Subhujaḥ  – gražių rankų.
850. Dharmayūpaḥ  – teisumo ašis, kaip aukojimo stulpas.
851. Mahāmakhāḥ  – didžiosios aukos forma.
852. Nakṣatra-nemiḥ  – žvaigždžių centras.
853. Nakṣatrī  – žvaigždynų šeimininkas.
854. Kṣamaḥ  – kantrus, atleidžiantis.
855. Kṣāmaḥ  – susitraukęs, susilaikęs.
856. Samīhanaḥ  – viską apimantis.
857. Yajña  – auka, pats aukojimas.
858. Ijihīṣuh  – trokštantis būti garbinamas.
859. Satya-sandhaḥ  – tvirtas tiesoje.
860. Dāśārhaḥ  – kilęs iš Dāśārhų giminės .
861. Sāttvatām-patiḥ  – šventųjų viešpats.
862. Jīvaḥ  – gyvoji būtybė.
863. Vinayitā-sākṣī  – nuolankių liudytojas.
864. Mukundaḥ  – išlaisvinantis.
865. Amitavikramaḥ  – neribotos jėgos.
866. Ambho-nidhiḥ  – vandenynas.
867. Ananta-ātmā  – begalinė dvasia.
868. Mahodadhi-śayaḥ  – gulintis ant kosminio vandenyno.
869. Antakaḥ  – visko pabaiga.
870. Ajah  – negimęs.
871. Maharhaḥ  – be galo vertingas.
872. Śvaśvataḥ-sthāṇuḥ  – amžinas ir nekintantis.
873. Varārohaḥ  – tobulas kilimas, pakilimas.
874. Mahātapāḥ  – turintis didžiulę asketinę ugnį.
875. Sarvagaḥ  – esantis visur.
876. Sarvavid-bhānuḥ  – viską žinantis šviesos šaltinis.
877. Viṣvakṣenaḥ  – turintis visuotinius pulkus.
878. Janārdanaḥ  – naikintojas tų, kurie žeidžia žmones.
879. Vedhaḥ  – kūrėjas.
880. Vedavit  – žinantis Vedas.
881. Avyaṅgaḥ  – be trūkumų.
882. Vedāṅgaḥ  – Vedų dalis .
883. Vedavit  – tas, kuris iš tikro suvokia Vedas.
884. Kaviḥ  – matytojas, išminčius.
885. Lokādhyakṣaḥ  – pasaulių prižiūrėtojas.
886. Surādhyakṣaḥ  – dievų prievaizdas.
887. Dharmādhyakṣaḥ  – teisumo prievaizdas.
888. Kṛtākṛtaḥ  – tai, kas padaryta ir nepadaryta.
889. Caturātmā  – keturguba siela.
890. Caturvyūhaḥ  – keturių formų išraiška.
891. Caturdamṣṭraḥ  – keturių ilčių .
892. Caturbhujaḥ  – keturrankis.
893. Bhrajaḥ  – spindesys.
894. Bhānuḥ  – šviesa.
895. Bhartā  – palaikytojas.
896. Prabhāvaḥ  – galia, įtaka.
897. Prabhuḥ  – viešpats.
898. Īśvaraḥ  – valdovas.
899. Svayambhūḥ  – pats savyje gimęs.
900. Śambhuḥ  – nešantis palaimą.
901. Ādityaḥ  – Saulės dievų giminės narys.
902. Puṣkarākṣaḥ  – lotoso akių.
903. Mahāsvanaḥ  – didžio garso skleidėjas.
904. Anādi-nidhanaḥ  – neturintis nei pradžios, nei pabaigos.
905. Dhātā  – kūrėjas, palaikytojas.
906. Vidhātā  – lemties skyrėjas.
907. Dhāturuttamaḥ  – aukščiausias iš visų substancijų.
908. Aprameyaḥ  – neaprėpiamas.
909. Hṛṣīkeśaḥ  – jutimų valdovas.
910. Padmanābhaḥ  – iš lotoso bambos gimęs kūrimas.
911. Amara-prabhuḥ  – nemirtingųjų valdovas.
912. Viśvakarmā  – visatos architektas.
913. Manuḥ  – pirmasis žmogus, žmogiškosios rasės protėvis.
914. Tvaṣṭā  – formų kūrėjas.
915. Sthaviṣṭhaḥ  – didžiausias, plačiausias.
916. Sthaviraḥ  – seniausias, amžinas.
917. Dhruvaḥ  – nekintantis, pastovus.
918. Agrāhyaḥ  – nepagaunamas.
919. Śāśvataḥ  – amžinas.
920. Kṛṣṇaḥ  – tamsusis, dieviškoji forma.
921. Lohitākṣaḥ  – raudonų akių.
922. Pratardanaḥ  – naikinantis, pralaužiantis.
923. Prabhūtaḥ  – gausus.
924. Tri-kakub-dhāma  – visų trijų krypčių  buveinė.
925. Pavitram  – tyriausias.
926. Maṅgalaṁ param  – aukščiausia palaima.
927. Īśānaḥ  – viešpataujantis.
928. Praṇadaḥ  – kvėpavimo ir gyvybės davėjas.
929. Praṇavaḥ  – garsas OṂ, pirminis garsas.
930. Nandaḥ  – džiuginantis.
931. Nandanaḥ  – džiaugsmo šaltinis.
932. Nandaḥ-nandanaḥ  – Nandos sūnus .
933. Śrutī  – šventasis raštas, kuris girdimas .
934. Śrutisāmagaḥ  – Vedų giesmių giedotojas.
935. Vedyaḥ  – pažinus per Vedas.
936. Vaidyaḥ  – gydytojas.
937. Sadāyogī  – amžinas jogos būsenoje.
938. Vīrahā  – didvyrių naikintojas.
939. Mādhavaḥ  – pavasario arba Kṛṣṇos vardas.
940. Madhusūdanaḥ  – Madhu demono naikintojas.
941. Īśvaraḥ  – viešpats.
942. Vikramī  – narsus, žengiantis plačiai.
943. Dhanvī  – lankininkas.
944. Medhāvī  – išmintingas.
945. Vikramaḥ  – galingas, plačiai žengiantis.
946. Kramah  – žingsnis, judesys.
947. Anuttamaḥ  – nepralenkiamas.
948. Durādharṣaḥ  – neįveikiamas.
949. Kṛtajñaḥ  – dėkingas.
950. Kṛtiḥ  – veiksmas, pasiekimas.
951. Ātmavān  – savimi pasitikintis.
952. Sūrayā  – susijęs su saule, šviesa.
953. Śūraḥ  – didvyris.
954. Śūra-janēśvaraḥ  – didvyrių viešpats.
955. Trilokātmā  – trijų pasaulių siela.
956. Trilokeśaḥ  – trijų pasaulių viešpats.
957. Keśavaḥ  – turintis gražius plaukus arba nugalėjęs demonus Keshi.
958. Keśihā  – sunaikinęs Keshi demoną.
959. Hariḥ  – tas, kuris pašalina nuodėmes.
960. Kāma-devaḥ  – troškimų dievas.
961. Kāma-pālaḥ  – troškimų išpildytojas.
962. Kāntāḥ  – gražus, patrauklus.
963. Kāmaḥ  – troškimas, meilė.
964. Kāma-pradaḥ  – troškimų teikėjas.
965. Prabhuh  – viešpats.
966. Yuga-ādiḥ  – ciklų pradžia.
967. Yuga-vartāḥ  – ciklų palaikytojas.
968. Naikamāyaḥ  – turintis daug formų iliuzijų.
969. Mahāśanaḥ  – didysis rytojas, naikintojas.
970. Adṛśyaḥ  – nematomas.
971. Vyakta-rūpaḥ  – aiškios formos.
972. Sahasra-jit  – tūkstančių nugalėtojas.
973. Ananta-jit  – begalybės nugalėtojas.
974. Iṣṭaḥ  – geidžiamas, mylimas.
975. Aviṣiṣṭaḥ  – niekuo neapribotas.
976. Śiṣṭeṣṭaḥ  – geriausiųjų mylimas.
977. Śikhaṇḍī  – su kuodeliu .
978. Nahushaḥ  – senovinis karalius, su kuriuo Viṣṇu tapatinamas.
979. Vṛṣaḥ  – teisumas.
980. Krodhahā  – sunaikinantis pyktį.
981. Krodha-kṛt-kartā  – tas, kuris sukuria ir panaikina pyktį.
982. Viśvabāhuḥ  – turintis visatos rankas.
983. Mahīdharaḥ  – laikantis žemę.
984. Acyutaḥ  – nenukrentantis, pastovus.
985. Prathitaḥ  – žinomas, garsus.
986. Prāṇaḥ  – gyvybės kvapas.
987. Prāṇadaḥ  – gyvybės teikėjas.
988. Vāsavānujaḥ  – Indros brolis.
989. Apāṁ-nidhiḥ  – vandenų lobis.
990. Adhiṣṭhānam  – pagrindas, buveinė.
991. Apramattaḥ  – budrus, nesuklaidintas.
992. Pratiṣṭhitaḥ  – įsitvirtinęs.
993. Skandaḥ  – karo dievas .
994. Skanda-dharaḥ  – Skandos laikytojas ar globėjas.
995. Dhūmravarnaḥ  – dūmų spalvos.
996. Suvarṇavarṇaḥ  – auksaspalvis.
997. Indrakarmā  – veikiantis kaip Indra.
998. Mahākarmā  – atliekantis didžius darbus.
999. Kṛtakarmā  – atlikęs visus veiksmus.
1000. Kṛtāgamaḥ  – įgyvendinęs šventraščius.
1001. Udbhavaḥ  – atsiradimo pradžia, kilmė.
1002. Sundaraḥ  – gražus, žavus.
1003. Sundaraḥnandaḥ  – gražaus džiaugsmo nešėjas.
1004. Jñānagamyaḥ  – pasiekiamas per žinojimą.
1005. Purātanaḥ  – senovinis, amžinas.
1006. Śarīrabhūta-bhṛt  – palaikantis visų kūnų būtybes.
1007. Bhoktā  – patiriantysis, mėgaujasi auka.
1008. Kapīndraḥ  – beždžionių karalius .